Foorumi

Yksi kierros, yksi aika, yksi voittaja  (Luettu 4958 kertaa)

Helmikuu 18, 2008, 23:11:55

Poissa

  • Core
  • Naama
  • Viestejä: 683
    • Profiili
Osanottajat kisaavat  Time Attackissa kelloa vastaan, tavoitteena nopein kierrosaika. Katuautoprintistä poiketen Time Attackin lähtö tapahtuu lentävänä lähtönä. Ensin yksi lämmittelykierros josta lennossa ajanottokieppi ja sen jälkeen jäähdyttelykierros.

Time Attack on saanut alkunsa Japanissa jo 90-luvun alussa, ilmestynyt jenkkeihin vuonna 2003 ja valloittanut UK:n vuonna 2006. Lajin alkuperäisenä ideana on todistaa yleisölle että tuning-autoissa voi olla muutakin kuin kaunis ulkokuori ja myös tällä kalustolla voidaan kisata ja tehdä ennätyksiä.

Luokkajaot yms. infot sivuillamme pikapuoliin..

Maaliskuu 22, 2008, 21:09:26 #1

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Jokohan tästä Time Attackista kohta olisi saatavilla lisätietoa?

Jos tähän aikoo osallistua, rupeaa kohta olemaan kiire auton rakentamisen kanssa ja olisi kiva tietää minkälaiseksi auto tulee tehdä.
Edes jotain sääntöluonnoksia?

Maaliskuu 22, 2008, 22:10:34 #2

Poissa

  • Administrator
  • Naamat
  • Viestejä: 1656
    • Profiili
Pääsiäisen aikana tulevat alustavat säännöt
-Periaattees näin lähel ammusvarastoo ei saa tupakoora

Maaliskuu 25, 2008, 10:10:48 #3

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Uusi naama
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Pääsiäinenkin meni jo. Kaaret on jo autossa sisällä AKK-sääntökirjaa noudattaen. Mitäs muuta tehdään??

Maaliskuu 25, 2008, 15:03:44 #4

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Pro Naama
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Säännöt saadaan nettiin tässä tämän ja huomisen aikana. Kuuluisaa kärsivällisyyttä kaivataan, kun suurin osa jutuista tehdään muiden toimien ohella. Eilen säännöistä jo iso osa valmiina, vain enää tarkennuksia viilataan.

Heikki

Maaliskuu 27, 2008, 01:01:14 #5

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Pro Naama
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Nyt on säännöt netissä. Vielä niitä päivitellään mutta näiden perusteella pystyy jo alkaa autoa rakentamaan.

Kiitos kärsivällisyydestänne.. :)

Heikki

Huhtikuu 04, 2008, 11:11:03 #6

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Pari kysymystä...

"Kilpailla ja harjoitella saa vain tarkoitukseen osoitetulla radalla määrättynä aikana. Harjoittelun aikana saa kyydissä istua kuljettajan lisäksi yksi henkilö. Matkustajan turvavarusteiden vaatimuksen ovat samat kuin kuljettajalle. Kilpailijoille annetaan viikonlopun aikana mahdollisuus tutustua rataan.  "

Eihän tuo tarkoita sitä, että normaaleilla ajovuoroilla ei saisi enää käydä ajamassa, jos osallistuu kilpailuun?

"Tankin pitää olla eristetty ohjaamosta. Polttoaineen täyttökohta pitää olla korin ulkopuolella. "

Entä jos turvatankki on kokonaan koteloitu (avattavalla tiiviillä kannella) ja tuuletettu auton ulkopuolelle. Pitääkö silloinkin rakentaa täyttöputki erikseen?
Esim. Starletissa tankki pitää kuitenkin kokonaan koteloida, kun mitään paloseinää ei tavaratilan ja ohjaamon välillä ole.


"Renkaiden tulee olla hyväksytyt valmistusmaassaan. Renkassa tulee olla joko E-tai DOT hyväksyntä. Slicksit ovat kielletyt. "

Tieliikenteeseen hyväksytyt (E tai DOT) katuslicksit lienee sallittuja?  Kuten esim. Yokohama A048 joka on nykyään myös roadsporttiin sallittu.  
Ettei tule tilattua kalliita renkaita, joilla ei sitten saakaan ajaa... :-)

Huhtikuu 04, 2008, 13:01:50 #7

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Pro Naama
  • Viestejä: 789
    • Profiili
1.Normaaleilla ajovuoroilla saa edelleen ajaa. Tarkoitetaan virallisia timeattack-harjoituksia.

2.Kun turvatankki on koteloitu, on se myös eristetty "ohjaamosta". Erillistä täyttöputkea ei tarvitse asentaa.

3.Kyllä saat ajaa noilla yokohaman renkailla. Eli ainoastaan klubiluokassa tulee olla e-hyväksyntä(e-hyväksyntä=tieliikennelailliset).




Huhtikuu 04, 2008, 21:09:29 #8

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 22
    • Profiili
"Tankin pitää olla eristetty ohjaamosta. Polttoaineen täyttökohta pitää olla korin ulkopuolella. "

"Kun turvatankki on koteloitu, on se myös eristetty "ohjaamosta". Erillistä täyttöputkea ei tarvitse asentaa. "

Mutta eihän esim roadsportissakaan täyttökohdan tarvitse olla ulkopuolella. Ja jos roadsport  kelpoinen auto haluaa osallistua competition tai unlimited-sarjaan niin tähän autoon joutuu laittamaan täyttökohdan ulkopuolelle, jos näin ei ole jo ennestään ollut?

Huhtikuu 05, 2008, 19:07:54 #9

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Uusi naama
  • Viestejä: 13
    • Profiili
1. kysymys
Kun osallistuu Time Attack sarjaan ja maksaa kilpailun ilmottautumismaksun, ei varmaankaan tarvitse maksaa erikseen tapahtumaan muita maksuja?
Entäpä avustaja/mekaanikot?

2. kysymys
Mitenkäs sarjamainokset, mihin niitä tulee ja noin suurinpiirtein minkä kokoisia? Ettei tule luvattua yhteistyökumppaneille vääriä paikkoja autosta.

Huhtikuu 06, 2008, 00:12:17 #10

Poissa

  • Administrator
  • Naamat
  • Viestejä: 1656
    • Profiili
1. vastaus
Osakilpailun osallistumismaksu kattaa kilpailumaksun ja sisäänpääsyn kilpailupäivänä kuljettajalle.

2. vastaus
Sarjamainokset  ja niiden paikat ilmoitetaan myöhemmin, mutta mahdollisimman pian.

Teppo Laukkanen

-Periaattees näin lähel ammusvarastoo ei saa tupakoora

Huhtikuu 07, 2008, 23:11:50 #11

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Uusi naama
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Kysymys.
Missä ilmoittaudutaan kilpailuun? KITIssä? Millä valvotte lisenssejä muuten?
Motorsport ID:hän voi olla vaikka ei olisikaan kilpailijalisenssiä.

Huhtikuu 17, 2008, 12:12:09 #12

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Uusi naama
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Tänäänhän ilmeisesti sais ilmottutua jo tohon Jurvan avaukseen.
Mites sen lisenssin tarkastuksen kanssa. Ja missä ilmottautuminen? KITI?