Foorumi

Äänestys

kumpi onpi parempi?

sateella oleva nelivetokerroin pois
2 (22.2%)
2-veto - 4-veto alaluokat
4 (44.4%)
joku muu vaihtoehto, mikä?
3 (33.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 9

Äänestys päättynyt: Marraskuu 05, 2010, 10:10:36

Luokkajakoa clubiin kaudelle 2011  (Luettu 10084 kertaa)

Marraskuu 07, 2010, 21:09:02 #15

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 33
  • MR2 GT-S00
    • Profiili
Saitteko päätöstä ensikauden luokkia koskien?
Tuliko jotain isompaa muutosta vanhoihin luokkavaatimuksiin?
Modified -luokan kuski
Jani Komulainen

Marraskuu 09, 2010, 10:10:58 #16

Poissa

  • KuulaPää Extraordinary, Ruskeasannan Ruhtinas
  • Core
  • Vakinaama
  • Viestejä: 342
    • Profiili
Erittäin hyviä pointteja tuli kokouksessa esille. Lyödään viisaat päämme yhteen niin Teppo varmasti tulee informoimaan tänne kokouksen saldoa, paljoakaan ei lyöty lukkoon mutta asiat etenivät kiitettävästi. Kyllä tästä hyvä kakku tulee!

Mitä tulee luokkajakoihin niin itse pyörittelin pienessä mielessäni seuraavanlaista :

alle 2400cc
yli 2400cc
turbokerroin 1.6
vetotavalla ei merkitystä

Pitäisi pienikoneiset ahdetut (~1.3 ja ~1.4) alemmassa luokassa. 1.6 litraiset ja isommat ahdetut menisivät surutta isompaan luokkaan samoiten kuin isot vaparit. Liian korkealla nostettu tilavuuden mukainen luokitus (esim tuo 3 litraa) taas saattaisi pikkukoneiset etuvetoiset tukalaan asemaan jos vastassa alkaa olemaan lähemmäs kolmelitraista takavetoista.

Vetotapaa en ole juurikaan kerennyt miettiä, suurin osa nelivetoisia on kuitenkin 2 litraisia tai isompia ahdettuja jotka menevät samantien isompaan luokkaan pois hätyyttelemästä pienikoneisia etuvetoja (ellemme yhtäkkiä näe miljoonaa Subaru Justya..)?

Muutamia ajatuksia yön pimeiltä tunneilta..

Marraskuu 10, 2010, 21:09:57 #17

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 33
  • MR2 GT-S00
    • Profiili
Vetotapaa en ole juurikaan kerennyt miettiä, suurin osa nelivetoisia on kuitenkin 2 litraisia tai isompia ahdettuja jotka menevät samantien isompaan luokkaan pois hätyyttelemästä pienikoneisia etuvetoja (ellemme yhtäkkiä näe miljoonaa Subaru Justya..)?
2wd/4wd luokkajakohan pitäs nimenomaan olla just siellä ison luokan sisällä.
Iso tehoiset 2-veto autothan ne nimen omaan 4 vetoselle häviää huonoissa olosuhteissa kun vetopito ei riitä. Pienillä ei tollasia ongelmia ole, eikä kuivalla ajettaessa vetotavalla ole merkitystä.

Isoon luokkaan kannatan sadekelin kisojen vuoksi sisäistä jakoa 2wd ja 4wd!
Toiseksi toivoisin jotta kauden huonoin tulos jätetään jokaiselta huomiotta sarjan yhteispisteitten laskennassa.

Sadekelin kisoja ei kyllä pitäsi klubissa edes ajaa laisinkaan turvallisuussyistä kun rata kuivallakin on niin vaarallinen että tarvitsee hidasteet.

Luokaa jakavan koneen koon pudotus kuullostaa hyvälle ja palvelee nyt varmasti paremmin pieniä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2010, 21:09:38 kirjoittanut janiK »
Modified -luokan kuski
Jani Komulainen

Marraskuu 14, 2010, 18:06:20 #18

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Suomen radat on loppujen lopuksi hitaita, tai siis kurvit on aikas tiukkoja jolloin kiihdytyvyys ratkaisee hirveesti ja tässä nelikot pääsee jyllää, varsinkin kun mennään sateen kastelemalle radalle. Mitä väliä sillä on jos on muuten luokka jako, jos sit on edelleen yleis kilpailu.


Marraskuu 30, 2010, 09:09:19 #19

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Onko tullu mitään päätöksiä?
Olis kiva tietää et mihinkä luokkaan tota rupeaa rakentelemaan. Pian tulee kiire...  ::)

Edittinä vielä:

Kannatan tätä vaihtoehtoa!

alle 2400cc
yli 2400cc
turbokerroin 1.6
vetotavalla ei merkitystä

...ja en aja 4-vetoisella...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2010, 10:10:05 kirjoittanut Maku »

Joulukuu 11, 2010, 15:03:09 #20

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Morot... 8)

Täällä odoteltaisiin kanssa luokkajakoja että pääsee miettimään korin moottorivaihtoehtoa....

Tämä kuullosti järkevältä:
alle 2400cc
yli 2400cc
turbokerroin 1.6
vetotavalla ei merkitystä

Jos on joskus seurannut muinaista Super Saloonia niin tietää että sekä vapari neliveto että isolohko takaveto toimii ihan samaten huipputasolla kuin mikä tahansa muu variaatio.
Turhaa on jaotella autoja sen mukaan miten kukakin on valmis panostamaan, jos tehdään ihan kaikki mitä voi löytyy yleensä suomen tasolla aina ylivoimainen auto joka luokkaan


kiitos ja anteeks.....

Joulukuu 27, 2010, 22:10:36 #21

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Köyhän ja kateellisen iha pakko heittää, et auton hinnan mukanen luokkajako... ;D Itellä oli sellanen reilu tuhannen euron menopeli, joka yllättäen oli aina häntäpään joukossa... ;)

Tammikuu 17, 2011, 16:04:05 #22

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 33
  • MR2 GT-S00
    • Profiili
Onko 2011 sääntöihin tulossa muutoksia ja milloin säännöt julkastaan?
Lähinnä auton tekniikkaa koskien kiinnostas.

Ehdottasin jotta clubiluokan renbgas säännöistä poistettasiin treadwear rajoitus ja katulaillisuus ois ainut rajoittava tekijä.
Treadwear 60 raja sulkee pois esim Kumhon ja Avonin semislicksit joilla porukka haluaisi ajaa edullisuutensa ja koko valikoiman vuoksi.
Noilla kummallakaan ei pääse kovempaa kuin Toyon R888 tai Yokohaman A048 renkailla, mutta renkaan kyljessä vaan sattuu treadwear arvot olemaan alle rajan.
Modified -luokan kuski
Jani Komulainen

Tammikuu 17, 2011, 23:11:38 #23

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Finninaama
  • Viestejä: 73
    • Profiili
katulaillisuus ois ainut rajoittava tekijä.

Miten katulaillisuus määritellään?

Tammikuu 19, 2011, 09:09:46 #24

Poissa

  • KuulaPää Extraordinary, Ruskeasannan Ruhtinas
  • Core
  • Vakinaama
  • Viestejä: 342
    • Profiili
Katulaillisuus on teoriassa hyvä rajoituskeino mutta käytännössä ei. Toiselle katsarille ahtimen vaihto isompaan ei ole mitään ja toiselle taas on. Pykälien mukaanhan se rinnastetaan moottorinvaihtoon joka tarvitsee tietyt toimenpiteet.

Tapahtumajärjestäjän silmistä tämä luo pieniä hankaluuksia ja asettaa kilpailijoita eriarvoiseen asemaan. Jos AKE:n sedät/tädit eivät ole kärryillä säädöksistä ja pykälistä niin onko järjestäjällä oikeus todeta auto kilpailuun kelpaamattomaksi vaikka katsastusmies/nainen on sen edellisenä päivänä todennut katulailliseksi? Sitten tietenkin erikseen ns. rahalla leimatut vekottimet jotka ovat papereiden mukaan laillisia mutta todellisuudessa eivät, päästetäänkö ajamaan vai ei? Jos edes huomataan muutoksia...

Tammikuu 20, 2011, 01:01:29 #25

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Finninaama
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Katulaillisuus on teoriassa hyvä rajoituskeino mutta käytännössä ei. Toiselle katsarille ahtimen vaihto isompaan ei ole mitään ja toiselle taas on. Pykälien mukaanhan se rinnastetaan moottorinvaihtoon joka tarvitsee tietyt toimenpiteet.

Tapahtumajärjestäjän silmistä tämä luo pieniä hankaluuksia ja asettaa kilpailijoita eriarvoiseen asemaan. Jos AKE:n sedät/tädit eivät ole kärryillä säädöksistä ja pykälistä niin onko järjestäjällä oikeus todeta auto kilpailuun kelpaamattomaksi vaikka katsastusmies/nainen on sen edellisenä päivänä todennut katulailliseksi? Sitten tietenkin erikseen ns. rahalla leimatut vekottimet jotka ovat papereiden mukaan laillisia mutta todellisuudessa eivät, päästetäänkö ajamaan vai ei? Jos edes huomataan muutoksia...

Tätä just meinaan. Katulaillisuus on kovin häilyvä käsite. Toki jos niin halutaan tehdä niin sitten vaan vakioahdot (ahdetussa tietenkin) sekä putkisto, katalysaattori, ilmanotto, rengaskoot jne... Ja tuore dynolappu että tehot vastaa rekisteriotetta, sekä ahtopaineohjauksen sinetöinti. Mahdollisissa kevennystapauksissa 5% muutossääntö ja lainmukaisuuden on edelleen täytyttävä... Onhan näitä.

Tällaistako halutaan?  ;D

Tammikuu 20, 2011, 11:11:26 #26

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 33
  • MR2 GT-S00
    • Profiili
katulaillisuus ois ainut rajoittava tekijä.

Miten katulaillisuus määritellään?
Kyse tässä yhteydessä ainoastaan renkaista ja tarkoitin niitä renkaita jotka lain mukaan kelpaa tiellekin

Autoja koskien kokisin jotta jos auto on katsatettu, kilvissä ja katuajossa niin on katulaillinen ja sellaselle sarjalle on kysyntää rakentelijoitten parissa.
Jos rakentelu kielletään ja täytyy tuotanto kuntoisella kalustolla ajaa niin tietäähän sen jo lähtiessä, että millään perusautoilla siellä ei enää ole mitään jakoja vaan pitää ostaa joku radalle tarkotettu lotus exige tms. jossa semislicksit alla vakiona ja teho painosuhde kohillaan.
Eiköhän siellä viimekesänäkin se ylivoimaisimmin kisan voittanut auto ollut vakio Nissani joten eipä noi muutosten rajottelut olisi sen menoa rajotellut.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2011, 15:03:28 kirjoittanut janiK »
Modified -luokan kuski
Jani Komulainen

Tammikuu 20, 2011, 12:12:30 #27

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 33
  • MR2 GT-S00
    • Profiili
Jos halutaan sysätä kaikki tuninki harrastajat Competitioniin niin voisi niitä turva määräyksiä säätää sinne tuninki miesten ulottuville ja hyväksyä esim jonkun säännöksen täyttävät pulttikaaret tai puolikaaret, sekä pikkasen keventää sääntöjä esim. sisätilojen puhtaaksi riisunnan ym. muutosten osalta.

Ne AKK vaatimat kilpa-auto muutokset on vähä liikaa kun ei kuitenkaan mitään kinttupolkuja mennä kallioseinää vasten metikössä kuten rallissa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2011, 15:03:34 kirjoittanut janiK »
Modified -luokan kuski
Jani Komulainen

Tammikuu 24, 2011, 23:11:54 #28

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Uusi naama
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Kyllähän se katulaillinen peli on, jos kilvet ja leima löytyy. Turha sitä on sen kummemmin miettiä ;D Ajetaanko samalla numerolla kuin viime kaudella? Jos ei automaattisesti, niin varaan numeron 37.
Saa nähä ollaanko 7.5 viivalla. Auto lunastettu kokonaan omaksi nyt ja kone levällään...Tarttis "pari" touhu tonnii...

Tammikuu 26, 2011, 15:03:25 #29

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 24
    • Profiili
joo ja se numero vois olla jossain muualla ku tuulilasis... aika kiusallinen paikka katukäytössä olevassa autossa kaupunkiajoa sekä viranomaisia ajatellen... ja jos numeroita varaillaan, ni mulle se viime kauden 3... 8)