Foorumi

Timeattack 2011  (Luettu 9818 kertaa)

Maaliskuu 25, 2011, 21:09:56

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Kuinka ilmoittautua? kun ilmoitus lomake vuodelta 2010... Ja radalle.com sivuilla lukee että ilmoittaudu nyt.
Timeattack.fi sivuilla vielä tiedot 2010/koska päivitetään? Tuleeko 2011 muutoksia sääntöihin? Ois kiva saada infoa, kun kerran ekaa kertaa meinaa ottaa osaa kinkereihin.  :-\

Maaliskuu 26, 2011, 16:04:04 #1

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 24
    • Profiili
tää on niin tätä... ei oo pojilla ilmeisesti edelleenkään resursseja... :P

oon kyselly sähköpostitsekin ilmoittumisesta ja ei tuu vastausta. liekkö koko kautta 2011 ees on?! foorumiki heittäny hiljaseks... ja ilmeisesti sääntömuutoksia ei tiedossa?!

Maaliskuu 28, 2011, 12:12:27 #2

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 4
  • EP3 Type R
    • Profiili
Samaa pähkäilly itekkin. Kohta kuukaus ensimmäisiin kekkereihin eikä mitään tietoa säännöistä tai ilmoittautumisesta.


Maaliskuu 28, 2011, 20:08:19 #3

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Uusi naama
  • Viestejä: 20
    • Profiili
No ei se viimevuonnakaan niin tarkkaa ollu. Paikalle vaan ja rahaa mukaan ;D Tässä vaiheessahan ei voi muuta olettaa kuin, että samoilla säännöillä mennään.

Maaliskuu 29, 2011, 19:07:32 #4

Poissa

  • KuulaPää Extraordinary, Ruskeasannan Ruhtinas
  • Core
  • Vakinaama
  • Viestejä: 342
    • Profiili
Hinnat ja säännöt lyöty lähes lukkoon hyvin pienin muutoksin. Pyritään saamaan tällä viikolla ilmot auki kaikkine tietoineen.

Heti kun ilmoittautuminen aukeaa tulee siitä tietoa foorumille sekä facebookin ryhmiin että timeattack.fi sekä RADALLE.com sivustoille.

Maaliskuu 30, 2011, 19:07:50 #5

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Kiitoksia tiedoista. Radalla nähdään :)
Ja kaikille onnea kaudelle 2011.

Huhtikuu 24, 2011, 12:12:52 #6

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Hinnat ja säännöt lyöty lähes lukkoon hyvin pienin muutoksin. Pyritään saamaan tällä viikolla ilmot auki kaikkine tietoineen.

Heti kun ilmoittautuminen aukeaa tulee siitä tietoa foorumille sekä facebookin ryhmiin että timeattack.fi sekä RADALLE.com sivustoille.

Täytyy kyllä hieman avautua noista säännöistä, jotka lukaisin.

Liittyy lähinnä tohon club-luokkaan.


1) aikaikkuna sääntö: Eli jos auto on nopeampi kuin mitä pitäisi, niin järjestäjän ei tarvitse ottaa kilpailijaa seuraavaan kisaan mukaan samassa luokassa. Hieno sääntö ainakin sellaisille, jotka ovat maksaneet sarjamaksun  ;D

2) Rengasleveys- ja kovuussäännöt. Ilmoititte tän sitten ihan näinkin ajoissa. Jotkut on saattanut ostaa jo fillarit kesää varten. No eipä siinä, uudet vaan hankintaan  ;).

3) Mainokset: Toi että ei tartte maksaa mainoksista on tietty ekalla kerralla tosi kiva homma ;). Aika moni on varmasti äärimmäisen kiinnostunut timeattack-tarrojen kanssa ajella kaupungilla tai missä tahansa "vapaa-ajallaan" ja sitten jos päätät ottaa ne pois ekan kisan jälkeen, niin päästään jo kummeleistakin tuttuihin mietelauseisiin ;D...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2011, 12:12:43 kirjoittanut JaniA »

Huhtikuu 26, 2011, 21:09:27 #7

Poissa

  • Core
  • Perusnaama
  • Viestejä: 116
    • Profiili
1) Tarkoitus oli että voimme "yliviritetyjä" pakottaa turvavarusteisiin ja comppiin. Tosin viime kauden ensimmäisessä kilpailussa meillä oli täysin siviiliauto kilpailussa mukana joka tuhos hienon ajatuksen...

2) Sen takia siirtymä... Ilman turvavarusteita ajaville tuo on ainoa tapa tiputtaa oikeasti vauhteja.

3) ongelma on tosiaan clubissa. Tämä luokka ei oikeasti ole mikään rahasampo (eikä edes suunniteltu sellaiseksi) ja tarrat nykymuodossaan ovat hinnakkaita tehdä. Niin kauan kuin meillä ei ole supersponsoria joka teettää meille tarroja isoja läjiä niin näillä mennään.

Huhtikuu 27, 2011, 22:10:44 #8

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Uusi naama
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Pahuksen pahus..tiedä onko muilla(-kin) tunne että tää eka kisa tulee sittenkin liian aikaisin..jotenkin vielä niin talvikohmeessa ja asiat retajaa ettei varmaankaan ehdi ehjänä ja latautuneena mukaan..jos ollenkaan..

Toukokuu 01, 2011, 12:12:24 #9

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 2
    • Profiili
1) Tarkoitus oli että voimme "yliviritetyjä" pakottaa turvavarusteisiin ja comppiin. Tosin viime kauden ensimmäisessä kilpailussa meillä oli täysin siviiliauto kilpailussa mukana joka tuhos hienon ajatuksen...

2) Sen takia siirtymä... Ilman turvavarusteita ajaville tuo on ainoa tapa tiputtaa oikeasti vauhteja.

3) ongelma on tosiaan clubissa. Tämä luokka ei oikeasti ole mikään rahasampo (eikä edes suunniteltu sellaiseksi) ja tarrat nykymuodossaan ovat hinnakkaita tehdä. Niin kauan kuin meillä ei ole supersponsoria joka teettää meille tarroja isoja läjiä niin näillä mennään.

1) Tollainen pakottaminen, on mielestäni pe*****tä. Toki voidaan hyvin jutella kuljettajan kanssa, että kannattaisko siirtyä ens kaudella seuraavaan sarjaan tai jopa estää ko. osallistuminen samalla autolla (siis seuraavalla kaudella), muttei mielestäni kesken kauden voi ketään hylätä syystä, että oot liian nopea?!?!

2) ihan ok, mutta edelleen, tollaiset pitäisi saada aikaisemmin tietoon!

3) miksi niitä tarroja pitää sitten ylipäänsä laitatuttaa clubissa, jotka on siviiliautoja? Oman arvioni mukaan maksut järjestäjille on vähintään tuplaantunut viimevuodesta, etenkin jos ei maksa sarjamaksua. Varsinkin, jos ottaa huomioon mekaanikosta aiheutuvat lisäkustannukset viimevuoteen verrattuna. -> ei varmaankaan lisää suosiota osallistua, koska kustannukset tavan kuskille per viikonloppu alkaa olemaan useita satoja euroja, ellei jopa yli tuhatta kauempaa tulevilla. Käsittääkseni tämän sarjan oli tarkoitus houkutella uusia harrastajia tämän lajin pariin?

Köyhänä on pakko marista  :-\


Toukokuu 01, 2011, 17:05:28 #10

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Lainaus
Käsittääkseni tämän sarjan oli tarkoitus houkutella uusia harrastajia tämän lajin pariin?

Köyhänä on pakko marista

Joo toi ihan sama... ite kuuluu kans tähän köyhien puolueeseen ja meni kyl timeattack nyt niin kalliiks, et välistä jää, vaik kerkis jo ilmottautuukki... viimenen niitti oli transponderin vuokra 20€!!! siis kymmenesosa laitteen hinnasta?! Viime vuonnahan oli halvempaa ajaa timeattackia ku muuten... siis jos oli kaikki hiton sammuttimet ja muut itellä...

ei muuta ku tavisten joukkoon ajamaan, ni saa olla mitä rengasta haluaa (vaik itellä oo varaa mihkään semislickseihin) ja ei oo shikaaneja ja kellotuksena toimii ilmanen racechrono... 8)  puhasta kierrosta ei välttämättä saa, mut ei se timeattackissakaan tunnu onnistuvan ku kaikki radal samaan aikaan... ;)

Toukokuu 02, 2011, 19:07:14 #11

Poissa

  • Administrator
  • Naamat
  • Viestejä: 1656
    • Profiili
1) Tarkoitus oli että voimme "yliviritetyjä" pakottaa turvavarusteisiin ja comppiin. Tosin viime kauden ensimmäisessä kilpailussa meillä oli täysin siviiliauto kilpailussa mukana joka tuhos hienon ajatuksen...

2) Sen takia siirtymä... Ilman turvavarusteita ajaville tuo on ainoa tapa tiputtaa oikeasti vauhteja.

3) ongelma on tosiaan clubissa. Tämä luokka ei oikeasti ole mikään rahasampo (eikä edes suunniteltu sellaiseksi) ja tarrat nykymuodossaan ovat hinnakkaita tehdä. Niin kauan kuin meillä ei ole supersponsoria joka teettää meille tarroja isoja läjiä niin näillä mennään.

1) Tollainen pakottaminen, on mielestäni pe*****tä. Toki voidaan hyvin jutella kuljettajan kanssa, että kannattaisko siirtyä ens kaudella seuraavaan sarjaan tai jopa estää ko. osallistuminen samalla autolla (siis seuraavalla kaudella), muttei mielestäni kesken kauden voi ketään hylätä syystä, että oot liian nopea?!?!

2) ihan ok, mutta edelleen, tollaiset pitäisi saada aikaisemmin tietoon!

3) miksi niitä tarroja pitää sitten ylipäänsä laitatuttaa clubissa, jotka on siviiliautoja? Oman arvioni mukaan maksut järjestäjille on vähintään tuplaantunut viimevuodesta, etenkin jos ei maksa sarjamaksua. Varsinkin, jos ottaa huomioon mekaanikosta aiheutuvat lisäkustannukset viimevuoteen verrattuna. -> ei varmaankaan lisää suosiota osallistua, koska kustannukset tavan kuskille per viikonloppu alkaa olemaan useita satoja euroja, ellei jopa yli tuhatta kauempaa tulevilla. Käsittääkseni tämän sarjan oli tarkoitus houkutella uusia harrastajia tämän lajin pariin?

Köyhänä on pakko marista  :-\



1. Niinkuin Rauli tossa totesikin että toi aikaikkunasääntö romuttui viime vuonna Alastarossa kun vakio siviiliauto, tosin ei ihan jokapojan sellainen, kellotti todella hienoja aikoja. Meillä järjestäjillä on monessa kohtaa vastuu tapahtumista kilpailussa ja tietysti haluamme tehdä kilpailusta turvallista niin kuljettajille kuin itsellemme. Olemme halunneet tehdä todella sallivat säännöt, joiden ideana on ruokkia auton virittämis- ja rakentamishenkeä, jollain on kuitenkin rajattava ylilyönnit pois, jotta hommassa pysyy tolkku. Nämä aikaikkunat ja rengassäännöt ovat niitäkeinoja, mitä muuaallakin maailmassa käytetään ja ovat hyväksi todettuja. Jos on joku selkeä parannusehdotus niin antaa tulla meiliin niin katsotaan mitä asialle voidaan tehdä.

2. Rengasleveys ja kovuus säännöt ovat matkalla kansainväliseen meininkiin, että jokainen kuljtettaja voisi ilman muutoksia osallistua missä vaan, järkevää eikö totta. Renkailla voidaan rajata noi kovimmat nopeudet pois, tai jos haluaa mennä täysiä, niin kaaria autoon ja menoks. Ilman kaaria ei liene järkevää riskeerata kaikillamahdollisilla keinoilla? Aikaisemmin oltaisiin voitu ilmoitella, se on totta, mutta nyt kävi näin että myöhässä oltiin, pahoitteluni siitä. Myöhässäolemisen johdosta tehtiin siirtymäkausi, jotta sääntö olisi reilu. Tosin kovuussääntö ei vielä rajaa juurikaan järkeviä renkaita pois? Tosin jotain ylipehmeitä kylläkin, mitkä sulavat nopeasti. Ja jos on varaa ajaa eli siis vaihtaa jokakisaan renkaat, niin varmasti on varaa laittaa kaaret?

3. Tarrat ovat aika kalliita ja haluamme että tämä touhu on meille järkevää, ei välttämättä edes kannattavaa. Koitamme saada tarroja halvemmalla, jos onnistun, näkyy se heti myös alentuneina hintoina.
-Periaattees näin lähel ammusvarastoo ei saa tupakoora

Toukokuu 02, 2011, 20:08:29 #12

Poissa

  • Administrator
  • Naamat
  • Viestejä: 1656
    • Profiili
Lainaus
Käsittääkseni tämän sarjan oli tarkoitus houkutella uusia harrastajia tämän lajin pariin?

Köyhänä on pakko marista

Joo toi ihan sama... ite kuuluu kans tähän köyhien puolueeseen ja meni kyl timeattack nyt niin kalliiks, et välistä jää, vaik kerkis jo ilmottautuukki... viimenen niitti oli transponderin vuokra 20€!!! siis kymmenesosa laitteen hinnasta?! Viime vuonnahan oli halvempaa ajaa timeattackia ku muuten... siis jos oli kaikki hiton sammuttimet ja muut itellä...

ei muuta ku tavisten joukkoon ajamaan, ni saa olla mitä rengasta haluaa (vaik itellä oo varaa mihkään semislickseihin) ja ei oo shikaaneja ja kellotuksena toimii ilmanen racechrono... 8)  puhasta kierrosta ei välttämättä saa, mut ei se timeattackissakaan tunnu onnistuvan ku kaikki radal samaan aikaan... ;)

Bonderin voi ostaa itselleen ja niitä saa myös käytettynä. Bonderia voi käyttää monessa tapahtumassamme vaikka ei olisi kilpailua. Bonderia voi käyttää myös monessa muussa autourheilukilpailussa. Bonderin omistajat näkevät myös aina kierrosaikansa internetistä, eli kannattaapi ostaa sellainen :)


Ja kyllä tässä on pakko katsoa että kisan tulot kattaa kisan menot, jotta voidaan järjestää kisoja tulevaisuudessakin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2011, 20:08:55 kirjoittanut Teppo »
-Periaattees näin lähel ammusvarastoo ei saa tupakoora

Toukokuu 02, 2011, 22:10:56 #13

Poissa

  • Core
  • Perusnaama
  • Viestejä: 116
    • Profiili
menen niitti oli transponderin vuokra 20€!!! siis kymmenesosa laitteen hinnasta?! Viime vuonnahan oli halvempaa ajaa timeattackia ku muuten... siis jos oli kaikki hiton sammuttimet ja muut itellä...

Jaa... kerroppa mullekkin mistä saat 200 eurolla tranx260 ponderin. Ladattava ponderi kun mylapsin sivuilla maksaa muutamaa euroa vajaa 400 euroa. Tällä kaudella kuitenkin olemme saaneet 20! uutta omaan käyttöön olevaa ponderia, näitä kuitenkin täytyy kuolettaa pois ja tuollakin maksulla vaaditaan yli 5 vuotta timeattackkia korvatakseen pelkästään hankintakulut, laukut jne. Sen lisäksi on vielä dekooderit, ajanotto-ohjelmat kaikki tarvikkeet siihen ympärille.

Ikävä tai siis onneksi kyllä 20 ponderia ei vielä riitä kuitenkaan timeattack kisaan ja sen vuoksi pitää vielä erikseen vuokrata lisää pondereita ja kun niitä on pakko ottaa paljon niin myös kulut on isot. Mikään ei ole typerämpää kuin todeta että ei saada kaikille ajanottovälineitä.

Kaikki on tietysti aina suhteellista, mutta pelkästään se että "isoissa" luokissa maksetaan palkintoraha, tarkoittaa sitä että meille jää jopa vähemmän rahaa kuin viime vuonna. Silti paineet yhä kalliimpiin kisoihin kasvavat. Ratavuokrat nousevat, osa pelastuskalustomaksuista on olleet jo parin vuoden ajan ihan naurettavan korkeita. Paineet hankkia lääkäriambulanssi kilpailuun on jo itsessään niin iso kustannus että tarvitaan vähintään 15 kilpailijaa että semmoinen saataisiin maksettua. Jopa vessojen tyhjennys vie todella paljon rahaa...

Ja aina pitää muistaa että persaukiset näitä kisoja järjestää, joten jos heille ei saa bensaa tankkiin niin ei ole ihmisiä tekemässä kilpailua  :)

Toukokuu 03, 2011, 20:08:18 #14

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Lainaus
Ja aina pitää muistaa että persaukiset näitä kisoja järjestää, joten jos heille ei saa bensaa tankkiin niin ei ole ihmisiä tekemässä kilpailua  Hymyilee

No se on hienoa, että ollaan järjestäjän kanssa samalla tasolla ;D

ja pondereita vaa nopeesti googletin, et saatto se parin sadan ponderi olla käytettykin... joka tapauksessa ei rahaa ostaa omaks... ja jäi järjestäjille voittoa tai ei, niin kyllä nyt jää kisat kisaamatta, on se hinta sen verran noussu.

Tosin miesten keskitulothan on kuulemma jotain yli 4000€/kk, et siihen nähen halpaa... 8) pitänee nostaa kissa pöydälle työnantajan kans ::)