Foorumi

Time Attack 2012  (Luettu 7120 kertaa)

Huhtikuu 16, 2012, 16:04:29 #15

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Mihinhä luokkaan joutuu 1.8t 20vt mk3 golfilla. Kaaret ja penkit, ei lattiamattoo, eikä takapenkkejä/pahveja. Tekniikaltaan lähes vakio ~200hp ja katurenkaat. Ei kai tuolla oo mitään järkeä tonne comppiin edes lähteä koittamaan? Vai mitenkä se luokkajako menee, minkälaisia vastustajia?

Huhtikuu 16, 2012, 22:10:55 #16

Poissa

  • Administrator
  • Naamat
  • Viestejä: 1656
    • Profiili
Joo, itelläni kanssa auto kevennetty riisumalla kaikki pois selkänojista taaksepäin.  ;D Käydään tämä asia läpi, kun tapaamme vetävän porukan kanssa. Idea tässä säännössä oli että autot olisivat todella "clubeja" sisustan puolesta.
-Periaattees näin lähel ammusvarastoo ei saa tupakoora

Huhtikuu 17, 2012, 23:11:23 #17

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 4
  • EP3 Type R
    • Profiili
Mun mielestä tämä olisi sopiva vaihtoehto tuohon kevennykseen: kojelauta ja etuovien verhoilu vakio, muuten saa riipiä kaiken pois.

Monestihan nämä harraste pelit on riisuttu vaikkei niillä kilpaa ajaisikaan, tuntuu vähän tyhmältä alkaa niitä uusiksi verhoilemaan että pääsisi Time Attackia ajamaan ::)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2012, 13:01:08 kirjoittanut A.I. »

Huhtikuu 19, 2012, 11:11:08 #18

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Uusi naama
  • Viestejä: 11
  • rep3e Timeattack Honda Civic Type-R ep3
    • Profiili
Jatkan lisää, yhdyn edelliseen sikäli, että clubiluokan autot ovat monesti "kevennettyjä" juurikin takapenkkien, takaverhoilujen ja vararenkaiden osalta. Minusta kuitenkin enemmän clubia on se, että kevennetään autoa, mutta pidetään viritykset maltillisena (näinhän tehdään myös jokaisessa rata-auto sarjassa, Suomessa esim V1600-luokka).

Mun mielestä outoa, että clubia voi ajaa 400 hp keventämättömällä autolla hienosti jossa kuitenkin täydet viritykset tehty moottorille. Sitten virittämättömällä 150 heppaisella, jota on kevennetty 100 kg ottamalla takapenkit, vararengas + takaverhoilut pois ei saisi ajaa. Yhtälö kuulostaa jonkin verran oudolta. Ei sen luulis vaikuttavan kovinkaan ratkaisevasti itse ajosuoritukseen miltä kuskin penkin takana näyttää?

Koneenvaihdot ja ratkaisevat tehonlisäykset on mielestäni tässä luokassa sellaisia asioita, jotka pitäisi ennemmin laittaa kiellettyjen listalle. Nämä virittämiset on mun mielestä paljon ratkaisevammassa osassa tässä luokassa kuin se mitä takakontissa on.

Rengassäännön ymmärrän todella hyvin ja olen sen kannalla että clubiluokkaan kuuluu katurenkaat! Ja myös sen, että kojelauta ja etupenkkien selkänojista lähtien täytyy olla vakio.

Mulla on lisäks vielä auto katsastettu 2 paikkaiseksi, ei sinne viitsi ruveta takapenkkejä rakentamaan kovin äkkiä.

Yrittäkää radalle.comin porukka saada äkkiä joku selvyys tähän hommaan, että päästäis kaikki ajelemaan rataa jollain tavalla. Tässä tulee kiire, että saa ylipäätään auton edes huollettua ja kaikki osat vaihdettua mitä pitäis, ennen ensimmäistä kisaa :D
rep3e Timeattack - Supported by: Heinon Leipomo, Raceman Service, A-Osat Vammala, KatSasta, Lommot.fi, MP-Rehax, NH-Koneistus.fi

Huhtikuu 19, 2012, 11:11:37 #19

Poissa

  • Administrator
  • Naamat
  • Viestejä: 1656
    • Profiili
Koitetaan Raulin kanssa enssunnuntaina treffailla.
-Periaattees näin lähel ammusvarastoo ei saa tupakoora

Huhtikuu 19, 2012, 13:01:34 #20

Poissa

  • Core
  • Perusnaama
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Jos sulla on auto jopa katsastettu 2 paikkaiseksi niin ei siinä ole mitään epäselvyyttä että sinulla ei ole takapenkkejä. Myöskään vararenkaan poistamista ei ole kielletty, itseasissa se jopa on erittäin suotavaa. Se että mitä takakontissa on se vain voi estää radalle pääsyn jos siellä on irtotavaraa...

Se että autosta poistetaan palavaa materiaali on vain positiivista. Mutta muistakaa että clubi on vain ja ainostaan ns. entry-luokka joka mahdollistaa harrastamisen... kilpaileminen aloitetaan vasta compissa :)

Rauhoitetaan nyt tätä myrskyä vesilasissa sen verran että vaikka autossa ei ole sitä p*rnonpunaista plyyshisisustusta kristallikruunulla niin kyllä niillä radalle pääsee...

Huhtikuu 19, 2012, 21:09:13 #21

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Mä kävin alastarossa sunnuntaina treenaamassa, vertailin sit aikoja vanhoihin club aikoihin, todeta voi että ei sillä tehollakaan sitä aikaa saa :) jo ilman hidasteita jää oivon civic ajoilla monta sekunttia :) mutta jos luokkajakoja jotenki muokkaisin ni sitte tehorajat, yli ja alle 250hp esim :)

Huhtikuu 20, 2012, 01:01:08 #22

Poissa

  • Time Attack -kuljettaja
  • Finninaama
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Mä kävin alastarossa sunnuntaina treenaamassa, vertailin sit aikoja vanhoihin club aikoihin, todeta voi että ei sillä tehollakaan sitä aikaa saa :) jo ilman hidasteita jää oivon civic ajoilla monta sekunttia :) mutta jos luokkajakoja jotenki muokkaisin ni sitte tehorajat, yli ja alle 250hp esim :)

Luokkajaoissa jokainen tietysti haluaa sijoittaa itsensä pienemmän luokan yläpäähän, mutta tehorajoja ei pysty valvomaan millään järkevällä effortilla. Dyno pitäisi olla paikan päällä, ahdettujen tehoa ei pysty siltikään varmaksi valvomaan jne. Kuristimet olis tietty yksi mutta tuskin katuautoluokassa tarvitsee näin totiseen säätämiseen alkaa? :)

Huhtikuu 21, 2012, 22:10:30 #23

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 17
    • Profiili
näinhän se on, pari viikkoa niin sitte katotaa onko miten tasasta vai näkyykö oikeasti eroja ns laiskojen ja Viritettyjen välillä

Toukokuu 03, 2012, 03:03:58 #24

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Monelta on ohjaajakokous ja kattastus???

Toukokuu 03, 2012, 10:10:13 #25

Poissa

  • Administrator
  • Naamat
  • Viestejä: 1656
    • Profiili
Kilpailukutsusta selviää nämä kaikki

"Ilmoittautuminen kilpailutoimistoon sekä auton katsastus lauantaina 5.5.2012 klo 8.00 alkaen. Kaikkien osallistujien tulee olla paikalla viimeistään klo 8.45 ohjaajakokouksessa."
-Periaattees näin lähel ammusvarastoo ei saa tupakoora

Toukokuu 03, 2012, 16:04:19 #26

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 17
    • Profiili
mihinkäs tommonen kutsu on tullu?

Toukokuu 20, 2012, 21:09:56 #27

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Mites nuo kilpailut menee, kun kattelin tuota kisakalenteria, kemorassa kakspäiväinen tapahtuma ja ilmolomakkeella vain yksi päivä merkattu eli 9.6. Mutta motoparkissa ilmottautumiset molemmille päiville, onko siellä siis kaksi kisaa? vai kaksipäiväinen setti aika-ajot LA ja superlap SU?
Mietin tässä vaan ilmottaudunko sarjaan vai en, jos nyt kuitenkin tuonne kemoraan tulisi yrittämään ensi kertaa.

Toukokuu 21, 2012, 18:06:43 #28

Poissa

  • Administrator
  • Naamat
  • Viestejä: 1656
    • Profiili
Kilpailukutsut löytyvät timeattack.fi sivuille kilpailut 2012 valikkosta viimeistään pariviikkoa ennen kilpailua, koitetaan laittaa vaikka vähän aikaisemmin.
-Periaattees näin lähel ammusvarastoo ei saa tupakoora

Heinäkuu 13, 2012, 22:10:07 #29

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Meikäläinen toivottaa muilla kilpakumppaneille oikee railakkaan loppukauden..

nimimerkillä täystuho...