Foorumi

timeatack säännöt/luokat  (Luettu 18185 kertaa)

Syyskuu 17, 2014, 22:10:01

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Olen uusi tässä lajissa, kävin huvikseen kokeilemassa rataajoa kemorassa viime viikonloppuna, kiva oli ja nyt tuntuu että vois ensi kaudelle parantaa autoa rata ajoon ja lähtee kisaileemaan.
MUTTA kun katso luokitukset, ja Minkälaisia autoja on mukana huomaa että on turha yritä rakentaa vapari etuvetoinen +200hv autoa, kun samassa luokassa tulis 400-500hv ahdetut nelivetot.
Eikö tässä pitäis olla 2wd vapari luokka myös?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2014, 17:05:33 kirjoittanut vr6power »

Syyskuu 18, 2014, 14:02:35 #1

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Sais varmasti enemmän osallstuja jos olis luokka missä sopisi "normi katusportti" auto?

Nyt on jo club luokassa niin tehokkaita nelivetot että siinä ei sopii mikään tavallinen auto.

Syyskuu 24, 2014, 16:04:44 #2

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 21
    • Profiili
mitenniin turhaa rakentaa vaparietuveto kun on alle 2,5-litraiset -luokka sitä varten ja yli 2,5-litraisiin menee 400-500hp nelikot yms. Turbokerroin on 1.6 eli jos sulla on 1-litrainen turbo niin sen kuutiotilavuus on 1.6-litraa eli saat ajaa alle 2,5-litraisissa.

Nimim. 160hp vaparitakaveto

Syyskuu 25, 2014, 22:10:57 #3

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Mulla on 2,8litran kone, missä ilmoitettu vakioteho on 174hv. Auton omapaino 1200kg

Lokakuu 03, 2014, 10:10:15 #4

Poissa

  • Administrator
  • Naamat
  • Viestejä: 1656
    • Profiili
On vetotavallakin merkitystä varsinkin sateella, mutta kovimman luokan sarjan voitti etuvetoinen auto.
-Periaattees näin lähel ammusvarastoo ei saa tupakoora

Lokakuu 08, 2014, 14:02:23 #5

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 9
    • Profiili
On vetotavallakin merkitystä varsinkin sateella, mutta kovimman luokan sarjan voitti etuvetoinen auto.

Mutta tuskin vapari koneella?


Lokakuu 09, 2014, 13:01:26 #6

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Oletettavasti olisi yksinkertaisempaa sinun vaihtaa auto johonkin luokkaan sopivaksi, kuin muuttaa sääntöjä yhden tyytymättömän takia. Vapari 2wd luokassa olisit sitten yhdessä corvette ja ferrari- väen kanssa( jos niitä tulisi) ja sitten olisi tyytymättömyyttä siitä että tehokkaat "super"sportit pääsevät 2wd luokkaan. Aina löytyy jotain sanomista kaikista luokkajaoista ja joka autolle sopivia luokkia olisi varmaan kannatamatonta tehdä. Esim. rallisprintissä luokkia on vissiin toistakymmentä.....
Itse hankin auton tarkoituksella luokkaan alle 2.5, jos vain saisi ajokuntoon kaudelle 2015

T: ari

Lokakuu 12, 2014, 16:04:58 #7

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Mulla on 2,8litran kone, missä ilmoitettu vakioteho on 174hv. Auton omapaino 1200kg

Kyllä tuolla ajaa club-luokkaa jo ihan reippaasti, varsinkin Ahvenistoa ja Pesämäkeä, jos on alusta ja rengaspuoli kunnossa. Toki 200hp+ tehot on aina kotiinpäin nopeammilla radoilla.  8)

Lokakuu 14, 2014, 23:11:02 #8

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 9
    • Profiili
No ei auta kun alkaa virittää  :) tavoite saada 220-230hv ja vähän painoa pois ja kunnon alusta,  saa nähdä sitten kuinka pitkälle riittää.. :)
Kemoralla paras aika oli tasa 1,30 vakio 195/55r15 renkailla ja tosi huono alusta..

Minkälaisia aikoja olette ajannut kemoralla?

Lokakuu 16, 2014, 10:10:28 #9

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 21
    • Profiili
No itse olen ajanut jotain 1:26-1:27 mutta kyseessä oli kylmä ja kostea keli ja hidastettu rata, eli todellisuudessa kuumalla ja kuivalla kelillä voisi mennä ~1:22. Ihan olosuhteista riippuen ja miten renkaat saa toimimaan.

Kannattaa todellakin panostaa ensin alustaa ja jarruihin (ja ajamiseen) ennenkuin haaveilee mitään lisää tehoa.  ;)

Lokakuu 17, 2014, 15:03:32 #10

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Mulla oli nyt hyvissä olosuhteessä kemoralla(lämmin ja kuiva rata) 1.30-1.32/huippunopeus 170km/t

Mun veikkaus on että vaikka alusta/renkaat/kuski on kuinka hyviä, niin club luokassa yli 2,5l ei pysyy vauhdissa mukana alle 200hv autolla, jos ei ole tosi hidas rata. ;) Kun esim Kemoralla pitäis saada noin 10 sekuntia parempi keskiaika.
Mutta tosiaan villi veikkais kun niin vähän kokemusta rata-ajosta vielä.. :)

Lokakuu 19, 2014, 11:11:31 #11

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Tänä vuonna club luokassa ollut esim. Porsche 911 turbo,  nissan skyline, mitsu evo5 hmm..

Lokakuu 20, 2014, 10:10:55 #12

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Mutta ei se teho vaan se ajotaito, renkaat, jarrut ja alusta.. tuut huomaamaan, että laitoit ihan turhaan rahaa siihen mosaan kun ei se kierrosaika vaan parane jos meet suoralla 5-10km/h kovempaa, kun se vauhti pitää löytyä mutkista..

Lokakuu 21, 2014, 18:06:15 #13

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Hei. Sanokaahan viisaammat meneekö Citroen c2 johon on istutettu VAG 1,8t tekniikka modifield:iin ? Kyseinen rassi työn alla ja tarkoitus saada kevääksi radalle.  vai joutuuko muuten vaan radalla ajelemaan.

Lokakuu 21, 2014, 22:10:02 #14

Poissa

  • Uusi naama
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Hei. Sanokaahan viisaammat meneekö Citroen c2 johon on istutettu VAG 1,8t tekniikka modifield:iin ? Kyseinen rassi työn alla ja tarkoitus saada kevääksi radalle.  vai joutuuko muuten vaan radalla ajelemaan.

Modiin yli 2,5-litraiset menee rakennetut katuautot, eli kyllä tuo menee jos se muuten täyttää modin säännöt. Pelkkä tekniikka ei riitä vaan pitää olla kaaret/puolikaaret yms. Katso sääntökirjasta timeattack.fi